نارنج سبز سیاسی علمی

وبلاگ علم سیاست گروه نارنج سبز

نارنج سبز سیاسی علمی

وبلاگ علم سیاست گروه نارنج سبز

ضرورت تاسیس کنفدراسیون ایران بزرگ

حسین رضا تاجیک

اندیشه تاسیس کنفدراسیون ایران نخستین مرتبه توسط ظاهر شاه پادشاه افغانستان طرح شد که متاسفانه از جانب ایران استقبالی نشد . برای مرتبه دوم این اندیشه توسط ژنرال ایوب خان رئیس‌جمهور پاکستان تحت عنوان کنفدراسیون ایران- افغانستان- پاکستان مطرح شد. که متاسفانه باز هم از سوی ایران استقبالی نشد .


  

در اینجا بهتر است توضیحی راجع به کنفدراسیون بدهیم بنا به نوشته ویکی پدیا : " کشورگان یا کنفدراسیون اتحادیه‌ای مرکب از چند ایالت خودمختار یا کشور است که با حفظ حاکمیت خود برای نیل به اهداف مشترک، امور سیاست خارجی و دفاعی را در یکی از ایالت‌ها یا کشورها متمرکز می‌کنند . کنفدراسیون بر خلاف فدراسیون دارای یک قدرت مرکزی نیست که بر شهروندان همه دولت های متحد فرمانروا باشد، دولت های عضو، در سیاست داخلی و خارجی خود آزادند. ایالات متحد آمریکا پیش از آن که به صورت فدراسیون درآید از ۱۷۷۸ تا ۱۷۸۷ کنفدراسیون بود، آلمان از ۱۸۱۵ تا ۱۸۶۶ و هلند از ۱۵۸۰ تا ۱۷۹۵ به صورت کنفدراسیون بودند. کشورهای عضو کنفدراسیون در روابط بین‌المللی به صورت کشورهای جداگانه و با سیاست خود حرکت می‌کنند اما جنگ را میان خود ناروا می‌دانند و آن را جایز نمی‌شمارند ".
به هر حال در شرایط فعلی که تمام دشمنان ایران همداستان شدند که ایران و ایرانی را تحقیر کنند و شخصیت وی را خرد و غرور وی را جریحه دار کنند . تاسیس کنفدراسیون ایران با حضور هفت کشور هم فرهنگ و هم دین و هم تاریخ یعنی : ایران و پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و جمهوری آذربایجان و عراق و بحرین . می تواند پاسخ محکمی به آنان باشد . ( البته همانطور که آوردیم کشورها در کنفدراسیون آزادند که سیاست های داخلی و خارجی خاص خودشان را داشته باشند فقط در اجرای سیاست های بسیار کلی خارجی و دفاعی همنوا هستند ، بنابراین هیچ کدام از کشورهای حاضر در کنفدراسیون در خصوص آزادی عمل طبق اقلیم خاص خود نباید هراس داشته باشد ) . به هر روی اگر کنفدراسیون ایران بزرگ با حضور این هفت کشور تاسیس شود . علاوه بر اینکه برای همه کشورهای حاضر منفعت مادی و معنوی خواهد داشت و کشورهای ضعیف تر می توانند از امکانات و ثروت طبیعی ، مثل نفت و گاز ، کشورهای دیگر مثل ایران استفاده ببرند . موجب خواهد شد که دشمنان این کشورها به ویژه دشمنان گذشته ایران ، که آن را تکه تکه و پاره پاره کردند و نیز دشمنان فعلی، اعم از داخلی و خارجی ، که در سر رویای این دارند که کشورهای خاورمیانه را حتی از همینی که هستند هم کوچکتر کنند جواب دندان شکن خواهند گرفت ( از جمله آنها هوادران نظر برنارد لوییس یهودی انگلیسی است که خواب تجزیه کشورهای خاورمیانه و تشکیل خاورمیانه جدید را می بینند ) اگر کنفدراسیون ایران بزرگ با حضور این هفت کشور ایجاد شود ، همه جهان خواهد دانست که خاورمیانه جدید چگونه خواهد بود . و این را هم در پایان بگوییم که با تشکیل کنفدراسیون ایران بزرگ . تحریم های ظالمانه آمریکا قطعا کم اثر خواهد شد و ان شا الله این آمریکا خواهد بود که تحقیر می شود نه ملت کهن و ریشه دار ایران . ان شا الله .

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 11:50 ق.ظ http://http://ramezani.blogfa.com/

با سلام . از اینکه مطلب مرا منتشر کردید سپاس جدیدا یکی از وطن دوستان با نام حسین رمضانی خردمردی کتابی منتشر کرده با نام " اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی ؛ از پیشنهاد تا پویش " به نظرم کتاب خوبی باید باشد . امیدوارم ایران عزیز ما با توجه به دشمنهای خارجی و نیز فعالیتهای شدید پان های قومیتی داخلی اگر بزرگتر نمی شود حداقل از اینی که هست هم کوچکتر نشود و ترکمانچای و آخال و گلداسمیت و... تکرار نشود . ان شاء الله .
لینک وبلاگ آقای خردمردی را می گذارم . موفق باشد .

موفق و سربلند و پیروز باشید

بابک یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 05:20 ب.ظ

زهی خیال باطل

محمد چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 06:30 ب.ظ

دیگه تمومه ماجرا . جمهوری اسلامی هم اسلام را نابود کرد هم ایران را .

وارث هخامنش چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 09:06 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد